keskiviikko 13. tammikuuta 2010

Lämpöinen baskeri



Jonkin aikaa mietittyäni mitä aiemmin ostamistani langoista tekisin, rupesin huvikseni kokeilemaan tämmöisen Fiina-neuleen baskerin neulomista. Aloittaessani mulla ei ollut ihan tarkkaa käsitystä siitä millaista myssyä olen tekemässä, eikä siitäkään millaista on lanka, jota neulon. Etenin vaan ohjeen kanssa silmukka ja rivi kerrallaan, jokainen uusi väri lankakerässä ja uuden värinen raita baskerissa oli yllätys. Lanka oli lopulta aika erilaista, kun olin ajatellut - jotenkin vähemmän ruskeaa. Eipä silti, mun voisi olla ihan hyvä siirtyä vaihteeksi täysin toisiin värimaailmoihin.


Baskeri on tehty kokonaan ohjeen mukaan. Reunusta varsinkin oli mukava tehdä ja siitä tuli ihan nättikin. Aloin tekemään virkattavaa vuortakin, kuten ohjeessa sanottiin, mutta siitä tuli tosi kummallinen - ehkä en osannut noudattaa ohjeita tai sitten en vaan uskonut että sen on tarkoitus olla sellainen. Niinpä päädyin jälleen laittamaan neuletyöhöni fleecevuoren. Lämmin, paksu ja pehmeä systeemi.

Ehkä tämä toimisi mulla itsellä paremmin jonkin toisen värisenä, joten jollekin tämänkin tekeleen varmaan tyrkytän...:)

Langat on siis Wendy Fusion
Puikot mulla oli 4,5mm 40cm pyöröpuikot, ei varmaan haittaisi pidemmätkään

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa, jos kommetoit. :) I'll be very happy if you leave a comment.